האם כדאי לכם לבנות מיתוג אישי או מיתוג עסקי?

מיתוג אישי

זה מסוג השאלות שמשאירות אתכם ערים בלילה.

במאמר הזה אתם הולכים להתרווח לאחור, לנשום עמוק ולבחון באופן אובייקטיבי את שתי האפשרויות האלה כדי שתוכלו לבחור את סוג המותג הטוב ביותר עבור העסק שאתם בונים.

נתחיל בהגדרות הבסיסיות:

 

מהו מותג אישי?

מותג אישי נבנה סביבכם – האישיות שלכם, אורח החיים שלכם ותחומי העניין שלכם.

זה בדרך כלל אומר שאתם ממתגים את העסק עם השם שלכם. יש לכך יתרונות וחסרונות שנסקור יחד בהמשך.

 

מהו מותג עסקי?

מותג עסקי בנוי סביב זהות שאתם יוצרים עבור העסק שלכם.

זה בדרך כלל אומר שאתם צריכים ליצור שם לעסק שאינו תלוי בשם האישי שלכם. גם כאן ישנם יתרונות וחסרונות.

 

מתי יצירת מותג אישי תעבוד טוב?

קל יותר מתמיד לבנות מותג אישי, במיוחד בעזרת הכלים העומדים לרשותנו ברשת. בין אתרים אישיים לפרופילים ברשתות החברתיות, ייתכן שיהיה קל יותר ליצור מותג אישי מאשר מותג עסקי.

עם זאת, יש כמה סיבות שאולי יגרמו לכם להימנע מכך, אז המשיכו לקרוא.

 

יתרונות

מותגים אישיים הם גמישים. מותגים אישיים משתמשים בדרך כלל בשם בעל העסק כדי למתג את העסק, האתר וההיצע (בין אם מדובר במוצרים או בשירותים). המשמעות היא שאם תחומי העניין שלכם ישתנו ותתחילו להציע דברים שונים ממה שהצעתם בהתחלה, תוכלו להתאים את ההיצע שלכם מבלי לשנות את שם העסק.

מותגים אישיים הם אידיאליים אם אתם רוצים לפתח קריירה כיועצים או דוברים. זו עבודה קשה לשייך את שמכם לתחום ההתמחות שלכם, אך לאחר שתבצעו את העבודה, אנשים יירצו לשמוע מכם.

מותגים אישיים הם מושלמים כשמדובר ב"תעשייה של אדם אחד". אם אתם אמנים, סופרים, דוברים מקצועיים או מאמנים, מותג אישי חזק יעצים את העסק שלכם וימשוך לקוחות פוטנציאליים חדשים.

 

חסרונות

שם החברה שלכם לא יציין מה אתם עושים: עליכם לשייך את שמכם האישי למה שאתם מציעים. ניתן לעשות זאת באמצעות שורת האשטגים חזקה שבה אתם משתמשים בעקביות בכל מה שאתם עושים במדיה החברתית. אתם יכולים גם לשייך את מה שאתם מציעים לשם האישי שלכם על ידי כתיבת פוסטים בבלוג, עריכת ראיונות, פרסום פוסטים ברשתות חברתיות ויצירת תקשורת סביב תחום ההתמחות שלכם. יהיה עליכם לעשות זאת עד שאנשים ישייכו את שמכם לתחום שאתם רוצים להיות ידועים בו.

קשה למכור עסק במיתוג אישי. אני יודע, אני יודע: כשרק מתחילים, מי בכלל חושב למכור? אבל מה אם קיים הסיכוי הכי קטן שזה יקרה בעתיד? אם כן, אתם צריכים לשקול לבנות מותג עסקי במקום.

 

מתי בניית מותג עסקי היא הפתרון הטוב ביותר?

מותגים עסקיים דורשים יותר עבודה מראש כדי ליצור אותם, כי במקום להשתמש בשם שנולדתם איתו, אתם צריכים ליצור אחד כזה מהאוויר.

זה אומר לעצב מילים עם משמעות, וזו עבודה קשה, אבל אולי זה יהיה שווה את המאמץ.

 

יתרונות

יצירת מותג עסקי מאלצת אתכם לחשוב על התוכניות שלכם לעסק. כשהגיע הזמן להמציא שם לעסק, יהיה עליכם לחשוב מיהו הלקוח האידיאלי שלכם, מה אתם מציעים לו ובמה העסק שלכם ידוע. תהליך זה יעזור לכם ליצור חזון לגבי היעד שאליו אתם רוצים לקחת את העסק שלכם, חזון שהוא מעבר לשם העסק ולתווית החברתית שלו.

מותגים עסקיים מאפשרים לכם למצב את העסק החל מהפנייה הראשונה שלכם אל הלקוחות. אין מגבלות על המילים שבהן אתם יכולים להשתמש, אז מצאו כאלה שמביעות את מה שהעסק שלכם מציע. השלימו אותן עם תווית שבונה התרגשות. וראו כיצד הלקוח האידיאלי שלכם קולט את מה שאתם מציעים ברגע שהוא שומע את שם העסק שלכם.

קל יותר למכור מותגים עסקיים. לרוב העסקים יש מחזור חיים. כשאתם מוכנים למכור את העסק שלכם, כי החיים והרצונות שלכם השתנו, יהיה קל יותר למכור אותו למישהו אחר אם בניתם משהו שאינו משויך לשם אישי. בואו נודה בזה: אם העסק נקרא על שם אדם כלשהו ואותו אדם כבר לא חלק מהעסק, הוא לא יהיה שווה כל כך הרבה. אבל אם פיתחתם מותג מוכר, זה נכס שאנשים ישלמו עליו.

 

חסרונות

זו עבודה קשה לבנות מותג עסקי. עליכם ליצור שם מותג בזמן שאתם אולי עדיין מנסים להחליט מה העסק שלכם יציע ומי יהיה הלקוח האידיאלי שלכם.

מותגים עסקיים אינם גמישים אם תחומי העניין שלכם משתנים. אם תחליטו לשנות מסלול ולהציע משהו אחר לגמרי, ייתכן שתצטרכו לפתוח עסק שני אם זה לא קשור לשם העסק שלכם. אתם יכולים למצוא שם שמתאר את התחום הכללי שאליו שייכים המוצרים והשירותים שלכם, ואז תוכלו להיות ספציפיים יותר עם שורת ההאשטגים שלכם, שקל לשנות אותה. אבל אם תשנו את תחום העניין שלכם לחלוטין, ייתכן ששמכם לא יעבוד יותר.

 

מילה אחרונה ממני

עכשיו אתם בוודאי מבינים היטב את ההבדל בין שני סוגי המיתוג הנפוצים האלה. השאלה היא: האם אתם יודעים איזה מהם מתאים יותר לעסק שלכם?

אתם ממש לא צריכים לשבור את הראש, בטח לא לבד.

אני מזמין אתכם להתייעץ איתי בחינם לגבי העסק שלכם – צרו איתי קשר עוד היום בכל דרך שנוחה לכם!

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.