ממה מורכב פרופיל לקוח?

מיתוג עסקים

כדי לשווק, למכור ולהציע תמיכה ללקוחות שלך בצורה יעילה ומדויקת, עליך להבין ולהכיר אותם לעומק. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי בניית פרופיל לקוח.

במילים אחרות, מדובר בזיהוי מאפיינים של אנשים שמעוניינים לרכוש את המוצר או השירות שלך, ועשויים להפיק ממנו ערך רב. לאחר הגדרת המאפיינים של קהל היעד שלך, אפשר לעבור לפלח את בסיס הלקוחות לפרופילי לקוחות שונים.

1. התמקדות בבעיה שהעסק שלך יכול לפתור

אם יש לך עסק חדש, חשוב להתמקד בבעיה שברצונך לפתור עבור הלקוחות שלך ולזהות את סוג האנשים שזקוקים לפתרון. אם יש לך בסיס לקוחות קיים, המפתח הוא לבחון מקרוב את המשתמשים הנוכחיים שלך ואת התנהגותם.

המכנה המשותף בין הגישות הללו הוא – אנשים. לא משנה אם יש לך 100 לקוחות או 10,000. עליך להבין מיהם (או מי הם עשויים להיות), כיצד הם משתמשים במוצר או בשירות שלך ומדוע הם משתמשים בו, רק כך תוכל לעשות מיתוג איכותי לעסק שלך

2. מיפוי מסע הלקוח שלך

מסע לקוח הוא מסמך שמתווה כל נקודת מגע שלקוח עובר דרכה עד שהוא רוכש את השירות או המוצר שלך. למרות שלוקח זמן להכין מסע לקוח, מדובר במסמך חשוב שמצייר תמונה מפורטת של הלקוחות שקונים את המוצרים שלך ונמצאים בקשר עם המותג שלך.

עם זאת, אין צורך להכין מפת מסע כדי ליצור פרופיל לקוח. מספיק לחשוב על המסע של הלקוח כדי להבין את האנשים שאליהם צריך להגיע. על ידי הבנת הצרכים, האתגרים והיעדים של הלקוחות, תתפתח אצלך ידיעה מוצקה יותר מה הם צריכים מהעסק שלך.

3. ניתוח דמוגרפי

כדי להגדיר את פרופיל הלקוח שלך, יש להתחיל עם הניתוח הדמוגרפי שלו. לאחר מכן לצלול עמוק יותר לצרכים שלו ולבסוף לבחון את מה שהחברה שלך יכולה לספק לו.

דוגמאות למאפיינים דמוגרפיים במקרה שבו הלקוח הוא חברה בתחום הבריאות:

  •         מהן ההכנסות השנתיות של חברות בשוק זה?
  •         כמה עובדים יש להן?
  •         היכן ממוקמות החברות הללו?

4. איסוף משובי לקוחות

בבניית פרופיל הלקוח שלך, קל להסתמך רק על הנתונים שהצוות שלך מקבל. אבל קשה להכיר את הלקוחות באמת אם לא מבלים איתם זמן. צריך לפגוש את הלקוחות באופן אישי אם רוצים לקבל תמונה ברורה לגבי הפרופיל שלהם. זה הופך את ראיונות הלקוחות לאחד המשאבים הטובים ביותר בבניית פרופיל לקוח.

 

ראיונות עם לקוחות מאפשרים לצוות שלך לדבר עם המשתמשים פנים מול פנים. הוא יכול לקרוא את התגובות שלהם לשאלות בזמן אמת ולטפח את היחסים עימם. ראיונות עוזרים לחשוף מידע יקר שנתונים גולמיים פשוט לא יכולים לתת.

5. הכרות עם הענף שלך

פרט חשוב מאוד שכדאי לקחת בחשבון הוא: היכן המותג שלך נופל בהשוואה למותגים מתחרים בענף? עליך לדעת כיצד הלקוחות תופסים את המותג שלך ומי החברות שמתחרות מולך על תשומת ליבם. המידע הזה אמור לתת לך מושג טוב יותר לגבי סוג הלקוחות שכדאי למשוך ולשמר.

ההכרות עם הענף שלך מסייעת לך גם להגדיר את זהות המותג. זה אומר שעליך למצוא דרך להבדיל בין המוצר והשירותים שלך לעומת אלה של המתחרים. אבל, עדיף להימנע מלפרסם שינויים שהלקוחות שלך יגיבו אליהם בצורה שלילית. במקום זאת, כדאי להשתמש באסטרטגיות שיווקיות שהלקוחות שלך כבר מגיבים אליהן כדי להציג בפניהם מוצר או שירות חדש.

7. בניית פרסונה

חשוב לזכור שהשיווק של העסק שלך מיועד לאנשים, אמיתיים, כאלה שיש להם רגשות וצרכים ממשיים. לאחר שזיהית את התכונות שמרכיבות את פרופיל הלקוח שלך, השלב הבא הוא זיהוי האנשים שאליהם העסק שלך צריך להגיע.

8. ניתוח ואיתור הלקוחות

פרופיל לקוח הוא מנוף מרכזי לצמיחת העסק שלך. הוא ישמש אותך בעת הניסיון להבין אילו מוצרים או שירותים כדאי לך להתחיל לבנות, באילו ערוצים עדיף להעלות קמפיינים ועוד.

בלי פרופיל לקוח, הצעת מוצר או שירות שאינם עונים על צרכים ספציפיים של לקוחות פוטנציאליים היא סיכון גדול מדי, שלרוב נגמר בהפסדים כבדים. המטרה שלך צריכה להיות עבודה עם פרופיל לקוח מסודר כדי להודיע ​​לציבור שלך על כל דבר, החל מפיתוח מוצרים וכלה באסטרטגיות השיווק.

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

מיתוג

איך לענות על בריף בצורה הנכונה

בריף איכותי מאפשר לכם וגם לי להכיר ולהבין את הציפיות מהפרויקט, החל מדרישות תפעוליות פשוטות וכלה בשאיפות ובחזון שלכם. במילים פשוטות, בריף מיתוג מאפשר לנו

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.