3 כלים שיעזרו לכם למתג את העסק שלכם בתקציב

תקציב מיתוג

בשיווק, משתמשים הרבה במילה "מותג" – מותג מוביל, מותג אישי, מותג ספורט, מותג יוקרה וכן הלאה. אתם מבינים את התמונה.

ולמרות זאת, יש עדיין בלבול סביב המשמעות של מיתוג בעולם העסקים. השאלות הנפוצות שאנשים שואלים בעניין הן: במה זה כרוך? האם צריך לשכור את שירותיו של משרד פרסום? ויותר מהכל – מיתוג זה יקר, נכון?

התשובה לשאלה האחרונה היא: לא בדיוק. כפי שיתברר לכם בהמשך, ישנם כמה כלים יצירתיים ויעילים למיתוג העסק שלכם כמעט בחינם. ולמרות שזו עבודה שיכולה לדרוש השקעה של זמן, ההחזר על ההשקעה לא ייעלם מעיניכם – אלא להפך, הכלים האלה באמת יכולים לעזור לכם לחסוך כסף, תוך שאתם מגדילים את העסק שלכם.

 

1. יצירת פרופיל לקוח שמבין את קהל היעד

אתם בטח כבר יודעים שידיעת קהל היעד שלכם היא המפתח ליצירת מסרים שיווקיים שמושכים אותו. דרך נהדרת להכיר אותו ואת צרכיו היא ליצור את פרופיל הלקוח האידיאלי שלכם.

זכרו: הצרכים, היעדים וההתנהגות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מכתיבים את אופן העברת המסרים על המוצר או השירות שאתם מציעים להם.

 

2. פיתוח זהות וקול למותג

לאחר שזיהיתם את הלקוח האידיאלי שלכם, המותג שלכם יכול להתחיל לקבל צורה. צרו זהות מותג – מה הופך את המותג הזה למותג שלכם ומה הקול שלו, שהוא הטון שבו אתם משתמשים בכל אמצעי התקשורת.

פיתוח הקול והזהות של המותג דומה לבניית פרופיל הלקוח האידיאלי שלכם. ההבדל הוא שבמקום לענות על שאלות בנוגע לקהל היעד שלכם, אתם עונים על שאלות הקשורות יותר למותג עצמו, למשל: מהם הערכים של החברה שלכם, מה הם מייצגים, ואיך אתם רוצים שאנשים ידברו עליכם?

כשאתם עונים על שאלות אלה, התמקדו ביצירת תוכן התומך בהן. יצירה של אימיילים איכותיים, בלוגים, פוסטים חברתיים ומולטימדיה המשקפים כולם את הייעוד, הערכים של החברה שלכם ואת האופן שבו אתם רוצים להופיע בפני הלקוחות שלכם.

לדוגמה, אם אחד מהערכים שלכם יהיה נגישות ללקוחות, שלחו את פרטי יצירת הקשר עמכם ברשתות החברתיות וענו על שאלות ששואלים אתכם בתגובות.

פיתוח הקול שלכם מתבצע בקופי של התוכן הזה. האם אתם מתכוונים להשתמש בשפה אישית עם הלקוחות? או שמא יהיה מועיל יותר להגיע לקהל שלכם בשפה טכנית?

גם אם אתם לא מתחילים מאפס, בניית קול מותג חזק יכולה להיות בעלת ערך רב עבורכם.

 

3. מיפוי נוכחות עקבית ברשתות החברתיות

אז אתם יודעים מיהם הלקוחות האידיאליים שלכם ואיך ליצור תוכן שמדבר אליהם. אבל… איפה הם?

מכיוון שיש לכם תמונה ברורה לגבי מה הקהל שלכם אוהב, הדבר הבא הוא להבין היכן אותם לקוחות פוטנציאליים מבלים הכי הרבה זמן מבין הרשתות החברתיות.

אל תדאגו, אתם לא צריכים לשבור את הראש כדי למצוא אותם. פשוט בדקו איפה המתחרים שלכם הכי פעילים (ואיך השפה שלהם יכולה להתחבר / לא להתחבר לקהלים הרלוונטיים).

בנוסף, בדקו כיצד הקהל שלכם מתקשר עם הרשתות החברתיות. למשל, האחוז הגבוה ביותר של גברים ונשים שמשתמשים בפייסבוק הם בגילאים 24 עד 35. לכן, אם הלקוח האידיאלי שלכם מתאים כאן, התמקדו באסטרטגיה השיווקית שלכם בפייסבוק.

אם אתם מוצאים שרוב הקהל שלכם נותן עדיפות לרשת חברתית אחת, יהיה לכם מושג לאן להקצות את המשאבים שלכם. עם זאת, אל תתעלמו מאתרים אחרים. כשאתם בונים נוכחות במספר פלטפורמות חברתיות, תהיה לכם הזדמנות לגוון את האופן שבו אתם מגיעים לקהלי היעד. גיוון השיטות והערוצים שבהם אתם משתמשים להשגת לידים חדשים מסייע לכם ליצור קשר עם כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

שמירה על נוכחות חשובה לא פחות מבנייתה – למשל, האם אי פעם נכנסתם לדף פייסבוק של מותג כלשהו רק כדי לגלות ששום דבר לא פורסם בשלושת החודשים האחרונים? רוב הסיכויים שזה לא השפיע לטובה על הדיעה שלכם עליו.

 

לסיום

אלה שלושה טיפים חזקים מאוד. זאת, כמובן, אם אתם באמת לוקחים אותם ברצינות ומבצעים אותה כהלכה. אם גם אחרי שניסיתם עדיין לא ראיתם תוצאות שמספקות אתכם – צרו איתי קשר ונקבע פגישת ייעוץ בחינם. בפגישה זו נוכל לאתר את המכשולים בעסק ולשקול תוכנית אסטרטגית שתצמיח את העסק שלכם כמותג!

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.