כך תוכלו לחשב את ערך המותג שלכם

ערך מותג

כך תוכלו לחשב את ערך המותג שלכם

לעתים קרובות קשה לקבוע ערך של מותג, ובחברות שבהן התקציבים הדוקים, יהיה גם קשה להסביר את החשיבות שיש למותג. הקושי במתן הסבר על הערך שמותג מסוים מביא לחברה נובע מהעובדה שהוא אינו דבר מוחשי.

עם זאת, ישנן מספר דרכים שבהן ניתן לחשב ערך של מותג.

מה כלול בהערכת שווי המותג

לפני שאתם מתחילים לחשב את ערך המותג שלכם, קודם עליכם לקבוע מה הוא כולל. קחו בחשבון את הערך של כל מה שצרכנים משייכים למותג ולדימוי שלכם, כמו הסימן המסחרי, שם המותג, הנכסים החזותיים כמו לוגו וצבעים, אסטרטגיית שיווק ייחודית, נכסים או רישיונות דיגיטליים וכן רמת נאמנות לקוחות.

ערך המותג הוא כלי חיוני לפיתוח שלו ולחיזוי ערך העסק שלכם. הדרך והשיטה שבהן תבחרו כדי להעריך את שווי המותג תלויות בעסק, בתעשייה ובמצב שלכם.

ערך מותג מבוסס עלות

הערכת שווי מבוססת עלות דומה לאמירה שבית שווה את סכום הכסף שנדרש לבנייתו וריהוטו. שיטה זו מעריכה מותג תוך שימוש בעלויות שהיו כרוכות בבנייתו מאז יומו הראשון. הפריטים שנכללים בהערכת העלויות הם היסטוריית הפרסום, הוצאות על קידום מכירות, עלות יצירת קמפיין, עלויות רישוי ורישום ועלות סימני מסחר כלשהם.

שימוש בשיטה של שווי מבוסס עלות מחייבת אתכם להעריך את עלות המותג ולבצע התאמה מחדש של ההוצאות בפועל בתנאי העלות השוטפים. אתם יכולים להשתמש בשיטה זו כדי להעריך את שווי המותג שלכם אם זה עתה השקתם אותו או אם אתם עוברים תהליך של פיתוחו מחדש.

חשוב לזכור שבעוד שהשיטה הזו משתמשת בעלויות קונקרטיות כדי לאמוד את ערך המותג שלכם, הנתון הסופי אינו מייצג בהכרח את ערכו הנוכחי. שינויים בתפיסה הציבורית של המותג שלכם, תשומת הלב התקשורתית או שינויים בענף שבו אתם פועלים יכולים להעלות או להוריד את ערך המותג שלכם ביחס לעלות בנייתו.

ערך מותג מבוסס שוק

הערכת שווי מבוססת שוק דומה למצב שבו אתם סוקרים את מחירי הבתים בשכונתכם לפני שאתם קובעים את ערך הנכס שלכם. שיטה זו משתמשת בנקודת השוואה אחת או יותר בין העסק שלכם לבין מותגים דומים שנמכרו. נקודות ההשוואה יכולות להיות מכירה ספציפית של מותג, עסקאות דומות של החברה או הצעות מחיר בשוק המניות.

הערכת שווי מותג מבוססת שוק היא הסכום שבעדו ניתן למכור מותג, והיא שווה למחיר עסקה בשוק או להצעות מחיר עבור מותגים זהים או דומים מאוד.

ערך מותג לפי גישת ההכנסה

גישת ההכנסה להערכת שווי מותג דומה להתבוננות ברווחים הפוטנציאליים של בית כנכס להשכרה כדי לאמוד את ערכו הנוכחי. כדי לחשב את ערך המותג, גישת ההכנסה משתמשת ברווחי נטו עתידיים שניתן לייחס ישירות למותג כדי לקבוע את ערכו הנוכחי.

שווי המותג בשיטה זו שווה לערך ההכנסה, תזרים המזומנים או חסכון בעלויות – למעשה או לכאורה – בשל המוניטין או ההכרה במותג.

חשיבות הערכת שווי המותג

מותגים גדולים, כמו אפל או גוגל, הם בעלי ערך של מיליארדי דולרים. עם זאת, אפילו עסקים קטנים יכולים לשאת ערך מותג חזק בתוך הענף או השוק המקומי שלהם. הון עצמי של המותג הוא אחד הנכסים הבודדים בעולם העסקים שיכול לספק יתרון תחרותי ממשי, אך מכיוון שרעיון הערך של המותג נתפס אצל אנשים שונים בצורה שונה, הערכת המותג אינה מושג אובייקטיבי.

השיטות השונות המשמשות לחישוב שווי המותג פירושן שחברות יכולות לתפעל את ערך ההון העצמי שלהן כדי שזה יעבוד לטובתן. זה נהיה חשוב במיוחד אם אתם שוקלים מכירה או מיזוג, או מנסים להרחיב בעזרת הלוואה או משקיעים חיצוניים.

כדי להוכיח שהערכת השווי של המותג שלכם מדויקת ואמינה, זהו מהי המטרה שלכם בהערכת השווי והשתמשו בשיטה ובהנחות המתאימות לקביעת שווי הוגן.

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

התחדשנו באתר חדש!

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.