בעלי עסקים קטנים, יש לכם כבר חתימה למייל?

מיתוג עסקים קטנים

מהם האלמנטים החשובים ביותר שאתם מתמקדים בהם בבניית מייל שיווקי? בדרך כלל אלה שורת הנושא וגוף המייל, נכון?

אוקיי, ומה עם חתימה למייל שלכם? אתם משקיעים בה באותה מידה?

התשובה לשאלה הזו ברוב המקרים היא "לא".

אבל אתם לא לבד. דעו לכם שזו אחת הטעויות הגדולות ביותר במיתוג עסקים קטנים.

מרבית היזמים והמשווקים מתייחסים לחתימת המייל שלהם כאל דבר שולי מכיוון שהיא נמצאת בסוף המייל. התפיסה השגויה והנפוצה היא שאין לה חשיבות. הם מניחים שהקורא לא יטרח לקרוא עד לנקודה הזו, אך הם מפספסים את ההשפעה שיש לחתימת מייל מעוצבת היטב. חתימה כזו יוצרת רושם מתמשך אצל הקורא ומייצרת גם הזדמנות פז למיתוג העסק.

הנה כמה עובדות על חתימות מייל שמוכיחות את חשיבותן:

  • הן עובדות כאלמנט שיווקי נהדר עבור המותג שלכם.
  • הן מעניקות למייל שאתם שולחים מראה מקצועי.
  • הן מדגישות את המותג שלכם על כל מרכיביו (לוגו, אתר ועוד).
  • הן מציעות לקורא ערוצי תקשורת שונים שדרכם ניתן לפנות אליכם.
  • הן מכוונות את הנמען למדיה החברתית שלכם, ומאפשרות בכך שיווק פסיבי לתוכן שמתפרסם שם.
  • הן יוצרות רושם עז אצל הקורא.

איך יוצרים חתימת מייל מושלמת?

צמצום הוא המפתח

וודאו שאורך החתימה שלכם אינו עולה על 3-4 שורות. ציינו אך ורק את הפרטים הרלוונטיים לתוכן, למקבל המייל ולמאמצי המיתוג שלכם. לדוגמה, אם אתם שולחים מייל למשקיע, קישור לפרופיל הפייסבוק שלכם לא יהיה רלוונטי, אבל פרופיל הלינקדאין כן.

בנוסף, בדקו שניתן לצרוך את המידע שאתם מנסים להעביר תוך מספר שניות בלבד.

ציטוטים מעוררי השראה

זהו אחד הפרטים המשמעותיים ביותר שעליכם לדעת על חתימת מייל.

המטרה של חתימה מקצועית היא ליצור רושם מתמשך אצל הקורא. ציטוטים בלתי נשכחים מוכיחים באופן מפתיע את יכולתם לתרום להשגת המטרה הזו. ציטוט מעורר השראה בחתימה שלכם יכניס קצת רגש ואישיות למייל. אחרי הכל, אנחנו בני האדם יצורים רגשיים, ואנו נוטים לזכור דברים שמושכים אותנו ברמה הסנטימנטלית.

הימנעו משימוש בסיסמאות מעולם המכירות, כאלה שמשתמשים בהן לעתים קרובות כדי לשווק מוצרים או שירותים. אתם יכולים אפילו ליצור ציטוט בעצמכם, או פשוט להשתמש בציטוטים של אנשים חשובים ומשפיעים מהתעשייה, פילוסופים או מנהיגים גדולים.

הדבר החשוב ביותר הוא שתשתמשו בציטוט שמייצג את המותג שלכם או את המייל שאתם שולחים. ציטוט טוב יגרום למי שקיבל מכם מייל לסמוך עליכם ולרצות ללמוד עוד על העסק שלכם.

לשמור על עקביות המותג

עקביות מותגית היא דבר שחברות נאבקות עליו יותר ויותר במאה ה-21, שכן הדיגיטליזציה ממשיכה לקדם כל הזמן חדשנות בקרב עסקים. עם זאת, אל תתנו לחידושים להשפיע על עקביות המותג שלכם, מכיוון שחוסר עקביות מצידכם עלול להיות גורם מנבא עיקרי לכישלון בעתיד.

לנוכח זאת, חתימת המייל צריכה להיות עקבית עם המיתוג שלכם (לוגו, אתר, חומר פרסומי, כרטיס ביקור, אפליקציה וכו'). היא אמורה גם להשלים את המיתוג בערוצי המדיה החברתית שלכם.

זכרו: עקביות היא המפתח, מפני שהיא מטפחת תחושה של היכרות אצל הנמען במיוחד כשמדובר במיתוג עסקים קטנים.

לא לשכוח קישורים לאתר ולמדיה החברתית

ישנה תפיסה נפוצה מוטעית לפיה חתימת מייל צריכה לכלול רק את שם השולח, העסק ומספר הטלפון שלו. עם זאת, על פי מומחים בעולם השיווק, שיטת העבודה המומלצת היא לכלול גם קישורים לאתר ולפרופילים ברשתות החברתיות.

קישורים אלה יפתחו את האמינות שלכם בעיני הנמען, במיוחד אם הוא עוד לא מכיר את המותג שלכם, ויאפשרו לו להתוודע אליכם בלחיצה אחת בלבד.

אה, וכמובן אל תוסיפו את הקישורים שלכם ככתובות URL, אלא השתמשו בסמלים. סמלים חזותיים קלים מאוד להבנה ומושכים יותר את העין בהשוואה לטקסט. סמלים גם יוצרים מראה נקי ומקצועי יותר בתוך שטח קטן מאשר קישורים ארוכים.

הנעה לפעולה

אחד ההיבטים הטובים ביותר בחתימת מייל חכמה ומקצועית הוא האפשרות להוסיף קישור של הנעה לפעולה. קישור כזה יעזור לכם לקדם פעולה של הנמען באופן פסיבי. לדוגמה, נניח שהצוות שלכם יצר בלוג אינפורמטיבי. אתם יכולים לכלול קישור לבלוג הזה בחתימת המייל שלכם כדי למנף את המותג שלכם עוד יותר.

חשוב: היזהרו בשפה שלכם. קישור כזה לא צריך להיות דוחף, מיושן ומכוון מכירות, אלא פשוט ועדין. בנוסף, אל תשימו יותר מקישור הנעה לפעולה אחד בחתימה שלכם, מכיוון שאחרת היא תיראה עמוסה מדי ולא מקצועית.

לתוצאות יעילות ביותר, הכינו סרטון שאותו תשימו בקישור להנעה לפעולה, כאשר התמונה הממוזערת שלו תוצג מתחת לחתימה שלכם. תוכן חזותי מושך יותר מטקסט, זוכרים?

בשורה התחתונה

היו יצירתיים עם החתימה שלכם, אך זכרו: המטרה היא בסופו של דבר להגביר את התנועה לתוכן שלכם, וככזה, הוא חייב להיות רלוונטי עבור הנמען.

בעולם שבו כ-90% מהסטארט-אפים נכשלים, אל תתנו לחתימת המייל שלכם להיות הסיבה לכך.

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

התחדשנו באתר חדש!

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.