פחות זה יותר | איך טרנד המנימליזם שינה את פני העיצוב

איך טרנד המנימליזם שינה את פני העיצוב.

בתקופה בה מרבית הצרכנים מבלים את רוב זמנם בסמארטפונים טאבלטים ומחשבים ניידים, הקריאות והפונקציונליות הם כבר לא בונוסים אלא חובה שלנו כמעצבים. עיצוב מנימליסטי מביא תשואה גדולה ועוזר למותגים להתגבר על גודל התחרות שיש בשוק ע״י מיקוד ודיוק המסרים בעיצוב מנימליסטי ולאו דווקא עיצוב נוצץ ויומרני.

ככל שטווח ההקשבה של הלקוחות הולך ומתקצר בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, על מנת להתבלט הגיע הזמן להתאים ולפשט את העיצובים שלנו.

מעצבים גרפים ברחבי העולם אימצו את הטרנד הזה בעשור האחרון והתוצאות היו יותר ממעולות, מסטארט-אפים למותגים ידועים מצד אחד ועד ללקוחות ומשתמשים מצד שני, העיצוב פשוט ויעיל יותר, UI/UX השתנה לאתרים נקיים ואלגנטים יותר, כפי שאנו רואים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם וממשקי משתמש כאלה ואחרים שמשתמשים בטרנד המנימליסטי.

משמעות הדבר בעיניי וכך למדתי מהמרצה איתמר גור במהלך עבודתי בסטודיו גור הוא שבעצם העיצוב המינמליסטי נועד להיות פונקיונאלי בלבד ולשרת את המטרה והמסר של העיצוב ותו לא, כשאתם מעצבים לוגו, מודעה פרסומית או כל דבר אחר אתם רוצים להעביר מסר מסויים אז המטרה הוא לקחת את העיצוב ולהוריד את כל הדברים המיותרים, וההערכה היא שמוצר עיצובי הגיע לצורתו הטובה ביותר כאשר לא ניתן להסיר (או להוסיף) אלמנט כלשהו בעיצוב.

עקרונות יסוד של מנימליזם בעיצוב גרפי

העשור הראשון של המאה – 21 ללא ספק יזכר בהיסטוריה כתקופה שבה התוכן של כל הצורות והגדלים הציפו את עולמינו בכל מקום אפשרי, בתקופה בה חזותיות בומבסטיות התחרו כדי לתפוס את תשומת ליבינו, הקאמבק של טרנד העיצוב הגרפי המבוסס על עיקרון ״פחות זה יותר״ נותן לצרכנים אוויר נקי לנשימה.

בניגוד לאמונה הרווחת, עיצוב מינמלי יעיל יותר מכפי שנראה לעין, והכללים שעומדים מאחוריו עשויים להיראות פשוטים, ובעצם להישמע כפחות עבודה, רק שזה לא נכון בכדי שתוכל לספר הרבה, במעט מילים זה תהליך שלוקח שנים של חקר ותרגול.

שליטה בפשטות

בכל הקשור לעיצוב גרפי, הפשטות ממלאת תפקיד מכריע בהדרכת תשומת הלב של הצופה ועוזרת להם להבין מוצר, ככל שיש פחות אלמנטים כך גדל הסיכוי ששתי המטרות יושגו.

מוצר עיצובי טוב למראה ועם זאת פונקציונאלי חייב תמיד להיות גם נעים להבנה וגם קל לשימוש. אם אלמנט גרפי כלשהו משפיע לרעה על הקריאות או השימושיות של מוצר עיצובי, יש להחליפו או להסירו.

הגדרת צבעים ופונטים בעיצוב מנימליסטי

המינימליזם קובע שימוש מוגבל בצבעים ומבקש זהירות בכל מה שקשור לבחינת האפשרויות בתוך גלגל הצבעים. עם זאת זה לא אומר שיש צבעים שמחוץ לתחום אלא בעזרת שימוש מחושב בקונטרסט, מעצבים יכולים ליישם נגיעות של צבעים עזים כדי למשוך תשומת לב לאלמנטים החשובים ביותר.

עיצוב גרפי מנימליסטי מאפשר רק גופנים פשוטים וקלים לקריאה הימנעות מפונטים מצועצעים בפרט באריזות ובאתרים כמובן ובטקסט רץ.

איזון וקומפוזיציה

הרמוניה חזותית בין כל האלמנטים הגרפיים היא היבט חיוני נוסף בעיצוב מנימליסטי, האיזון כמטרה עיצובית תואם את הקשר בין צורות, צבעים וחללים שליליים, שצריכים להיות מופצים כראוי על פני הפריסה. לשם כך, בעיצוב בכלל ובעיצוב אתרים בפרט משתמשים ברשת (גריד) שמסייעת ליישור ולבקרה על מיקומם של כל האלמנטים החשובים.

קביעת היררכיה

ההיררכיה החזותית מסייעת למתבוננים לעקוב אחר מסלול האלמנטים המתוכנן, וליידע אותם אילו פיסות מידע להסתכל ראשון, שני, שלישי וכן הלאה. אלמנטים עיצוביים כמו צבע, גודל, קומפוזיציה וטיפוגרפיה ממלאים תפקיד משמעותי בביסוס ההיררכיה והקצאת סדרי עדפויות חזותיים.

מותגים גדולים אימצו את העיצוב המנימליסטי

הרבה מותגים מוערכים ומובילים אימצו את הקו הנקי והמנימליסטי כמו אפל, שאנל ועוד רבים, הסיבה שהם בחרו בעיצוב ויזואלי להתאים פשטות ותחכום שהם מייצגים, הינה בהכרח כדי להישאר אופנתיים ורלוונטים, אלא הפשטות הוכחה כמגמה שלעולם לא יוצאת מהאופנה, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור מותגים וצרכנים כאחד. פתרונות עיצוב מינמליסטים הם נצחיים ומתרעננים בקלות בעת הצורך והם מייצגים קרקע יציבה לעקביות והכרה לטווח ארוך בשוק.

 

לסיכום:

כאשר התוכן הוא המלך, פחות הוא באמת יותר

עיצוב מנימליסטי הוא מאוד תכליתי בקנה מידה גדול, מאריזה ומוצרים מודפסים ועד לוגואים ואתרי אינטרנט, אין תחום של עיצוב גרפי שאינו יכול להשתמש בטרנד זה לטובתו.

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.