ההבדל בין לוגו למיתוג

לכאורה, הקדשת פוסט שלם לנושא כזה טריוויאלי נראית די מיותרת, אבל בעלי עסקים רבים מתקשים להסביר במדויק מה ההבדל בין לוגו למיתוג ולכן היא חשובה מאוד.

אי ידיעת ההבדל בין לוגו למיתוג היא הסיבה העיקרית לכך שהם בסופו של דבר עלולים למצוא את עצמם מפסידים הרבה כסף כי הם משקיעים בלוגו יותר מדי. בעלי העסקים האלה כבר הפסידו זמן יקר שיכול היה לבנות אותם.

אז בואו נתחיל ממה שאנחנו כבר יודעים:

לוגו

ויזואל שחברות משתמשות בו כדי להציג את עצמן. למשל, האותיות המחוברות באנגלית של קוקה קולה, ה-וי של נייקי, התפוח של אפל ועוד. אבל מה זה בדיוק מיתוג? כאן מתחיל הקושי האמיתי. 

מיתוג

מותג הוא סך כל האסטרטגיות המשפיעות על הצורה שבה הלקוחות שלנו חווים את החברה שלנו. מיתוג כולל בתוכו כל נקודת מפגש עם הלקוחות, כאשר הלוגו נמצא בראש הפירמידה של החוויה שלהם. אנחנו מעניקים ללקוחות שלנו חוויה ותמיד ננסה באיזושהי צורה לקשר אותה ללוגו. 

יצירת מיתוג 

מיתוג הוא לא עניין שאפשר לסגור עם עיצוב של תוכנה. למעשה, רוב לימודי מיתוג מתמקדים בסט של כללים שנועד להשפיע על הדרך שבה אנשים חושבים. כתוצאה מההשפעה הזו, הם יספרו לבני משפחה וחברים על המותג. זה המבחן האולטימטיבי למיתוג. לפי מה שג'ף בזוס מייסד אמזון אומר: "מיתוג הוא מה שאומרים עלינו בחדר בזמן שאנחנו לא נמצאים". 

המטרה הראשונה של המיתוג הוא לדאוג לרציפות. אפשר לומר שזו המטרה הכי חשובה של כל מותג. הדרך הקלה ביותר להבין את זה היא לחשוב על המותג שלנו בתור בן אדם שאנו משוחחים עימו. אם יום אחד אותו אדם מדבר בקול עמוק ולמחרת בקול צפצפני, זה לא יגרום לנו להרגיש בנוח איתו, ואנחנו בעיקר נשאל את עצמנו מה לעזאזל הוא רוצה. במקרה כזה יהיה צורך במיתוג מחדש על מנת המותג יהיה ברור.

רציפות עוזרת לנו להעביר את המסר של המוצר שלנו והיתרונות שלו על פני המתחרים בצורה ברורה וקוהרנטית. 

מיתוג איכותי מתחיל מבריף איכותי, פגישות אפיון ועוד עד שמתקבל פרופיל חברה מלא.

יצירת לוגו

אם בנינו מיתוג בצורה נכונה, הלוגו שלנו יימצא בראש הפירמידה. לוגו טוב לא צריך להעביר רגשות ומחשבות, אלא להיות כלי קיבול לסך כל הרגשות והמחשבות של הלקוחות שלנו. 

ניקח כדוגמה את החנויות של אפל. האווירה בהן תמיד נקייה, אז אוטומטית אנחנו חושבים על הסמל של התפוח. התפוח הפך להיות החנות הנקייה והחנות הנקייה הפכה להיות סמל התפוח. הסמל הזה עוזר ללקוחות שלנו להיזכר בחוויות הקודמות שלהם איתנו. 

לסיכום

מיתוג הוא כמו קרחון שרק קצהו הגדול מציץ מעל לפני המים, אם אנחנו בונים את המותג שלנו בצורה הנכונה, אז אפילו לוגו פשוט יכול לעשות רעש גדול, בדיוק כמו הקרחון שהטביע את הטיטניק. 

בעשר השנים האחרונות אני חוקר את כל נושא המיתוג בעולם המתחדש שלנו. כתבתי על כך ספר מעולה שמסביר הכל, כך שאם נושא המיתוג מעניין אתכם, אתם יכולים לקבל אותו בחינם! כנסו ללינק הזה וקחו אותו.

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

התחדשנו באתר חדש!

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.