אל תוותרו על המיתוג האישי שלכם [המדריך המלא 2020]

מיתוג אישי

רבים מאיתנו משייכים את הרעיון של מותג ברמה גבוהה לחברה גדולה, אך בעידן המקוון שלנו, אנחנו המוצר עצמו, ולכן מיתוג אישי הוא עניין מכריע בכל מה שקשור להצלחה של עסק. מיתוג עסקים קטנים זה כבר לא מילה גסה.

יש לכם את הכוח לעצב את האופן שבו אתם והמותג המקצועי שלכם תיראו בעיני קהל היעד שלכם. לרשותכם עומדים אלמנטים חזותיים וטקסטואליים, בין אם אתם יזמים שמחפשים קידום בקריירה או מעצבים עצמאיים שרוצים להראות לעולם מה אתם מסוגלים לעשות. אל תוותרו על המיתוג שלכם.

מדריך ליצירת מיתוג אישי אותנטי ומדויק

1. איך אתם רוצים שייראו אתכם?

על מנת ליצור מותג אישי מגובש ואותנטי, עליכם להחליט איך אתם רוצים שאנשים יתפסו אתכם. מיתוג אישי אינו יצירת זהות חדשה, אלא תרגיל בהדגשת החוזקות האמיתיות שלכם.

שאלו את עצמכם שאלות, כמו: מה אתם מציעים לצרכנים או לקהל היעד שלכם? מה מייחד אתכם ומאפשר לכם להציע להם משהו שאחרים לא? מהן נקודות החוזק שלכם? האם יש לכם סגנון מובהק?

ידיעת התשובות לשאלות אלו ויצירת אסטרטגיות להבעתן יסייעו לכם לבסס עקביות ויקלו על בניית מערכות יחסים עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

2. הדהדו את מה שאתם מציעים לקהל שלכם

אין ספק שיש דברים שהופכים אתכם לייחודיים, לכן אם אתם שואפים להתחבר לאנשים, תצטרכו לרדת לעומק הצעת הערך שלכם. במילים אחרות, מה אתם מציעים לאנשים ואיזו בעיה אתם יכולים לפתור עבורם?

אנשים יימשכו אליכם בגלל התשוקות האמיתיות שלכם, אז עבדו על הצגתן בצורה הטובה ביותר. אי שם בשילוב בין הידע, הניסיון האישי והתשוקה תתפתח הנישה האמיתית שלכם, שאין לה מתחרים.

3. הכירו את קהל היעד והמתחרים שלכם

התחילו בבניית פרופיל לקוח של קהל היעד שלכם: מי הוא, מה הוא אוהב או לא אוהב ועם אילו מותגים מתחרים הוא כבר נמצא במערכת יחסים.

בזמן שאתם בונים פרופיל כזה, אל תשכחו לבחון את המתחרים שלכם. אם אתם מעצבים, מצאו מעצבים אחרים בעלי עוצמות וסגנון דומים וראו מה הם עושים כדי למשוך לקוחות. זו נקודת קפיצה מצוינת למציאת פערים בשוק שלכם.

4. מצאו את הקול הייחודי שלכם

מיתוג הוא הרבה יותר עמוק מהמראה החזותי בלבד, וכדי לשמור על העקביות החשובה כל כך, עליכם להבין אילו מילים יכולות להפגין את הייחודיות שלכם.

עבור כל טקסט שאתם בוחרים להשתמש בו, בין אם מדובר בעדכון סטטוס, ציוץ, מאמרים באתר שלכם או בשיחות עם לקוחות, הקפידו לשמור על טון ספציפי שמשקף אתכם במדויק. מותגים מתוחכמים לא שולחים מיילים של "היי, מה קורה?", ומנגד, אינכם יכולים לבסס קול חם וידידותי אם אתם כותבים בשפה רשמית מדי.

5. פתחו גופן משלכם עם צבעים מותאמים

הייצוג הויזואלי של המיתוג האישי שלכם, בין אם מדובר בתיק עבודות, אתר אינטרנט או עמוד לינקדאין, יכול לשלב אלמנטים עקביים של צבע וטיפוגרפיה שבכוחם לשנות תפיסות וליצור רגשות ותחושות מסוימים בקרב קהל היעד שלכם.

לדוגמה, אם המיתוג האישי שלכם מתמקד באלטרואיזם ופתרון בעיות, גוון של צהוב שמש עשוי להיות מתאים יותר משחור בוהק.

6. הקימו פלטפורמות מקוונות וצרו נכסים דיגיטליים

המדיה החברתית אינה משמשת רק לפנאי. עסקים משתמשים ברשתות החברתיות בשביל נטוורקינג, פרסום, הצגת כישוריהם ועיצוב המותג שלהם. זה המקום שבו נכסים דיגיטליים יעילים יהיו חשובים במיוחד, פשוט מפני שבניית מותג לא אומרת שאתם יכולים לעצור ביצירת לוגו ופלטת צבעים.

מעבר למדיה החברתית, חשבו לאילו אלמנטים דיגיטליים אחרים אתם עשויים להזדקק. האם אתם צריכים תוכן לאתר שלכם? חתימה למיילים שאתם מוציאים? נסו לחשוב על כל ערוץ שבו אתם מתכוונים להשתמש בו מקצועית ועצבו אותו בצורה מגובשת.

7. צרו את כל המוצרים הפיזיים שלכם

בעוד שכל כך הרבה דברים נמצאים ברשת בימינו, חשוב לא לשכוח את המדיום שהתחיל את הכל – הדפוס. נכון, אתם יכולים לעשות הכל בצורה מקוונת, אבל לחלק כרטיסי ביקור אמיתיים יכול להיות מרענן וחשוב לא פחות מכל חיבור דיגיטלי.

מוצר פיזי נהדר נוסף הוא תיק העבודות שלכם. כל כך הרבה תיקי עבודות בימינו הם מקוונים או דיגיטליים, ולמרות שזה נוח מאוד במקרים מסוימים, מסירה של תיק עבודות פיזי כשאתם פוגשים אנשים יכולה להיות דרך נחמדה להישאר זמן מה בתודעה שלהם.

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

התחדשנו באתר חדש!

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.