מיתוג מחדש – מתי כדאי לרענן את המיתוג של העסק?

אנשי שיווק רבים מפחדים להתמודד עם ריענון של מותגים – ויש לכך סיבה טובה. זה לא סוד שמתן חיים חדשים למותג יכול להחזיר את ההשפעה שאבדה לו. אבל אם אנחנו לא עושים את זה בצורה הנכונה, אנו עלולים לאבד את הדברים הטובים שכבר יש לנו. הרבה מאוד מותגים טובים נעלמו בגלל המלכודת הזאת. 

אז איך פותרים את הבעיה? כדי לעבור תהליך מוצלח של מיתוג מחדש, עלינו לענות על השאלה הבאה באופן המדויק ביותר: למה העסק שלנו בכלל זקוק לכך?

ארבע תשובות אפשריות

העיצוב שלנו יבש או מיושן

העולם משתנה ומתעדכן כל הזמן. אם פעם היינו צריכים לשכור משרד משלנו כדי להיחשב כעסק רציני, אז היום הנורמה היא להיות חלק מקהילה בחלל עבודה משותף או לעבוד מהמשרד הביתי.

לכולנו יצא פעם לחלוף על פני חלון ראווה מאובק של חנות ישנה ולרחם על בעל העסק שלא יודע לפרוש וממשיך לעבוד חודש אחר חודש. יכול להיות שהוא נותן את השירות הכי טוב בעולם, אבל זה לא רלוונטי כי אנחנו כנראה לא ניכנס לחנות הזאת. אם הוא לא מכבד את הלקוחות הפוטנציאליים שלו, סביר להניח שהוא גם לא מכבד את הלקוחות הקיימים שלו. מוסר ההשכל הברור הוא: אנחנו חייבים לכבד את הלקוחות שלנו.

הצמיחה נעצרה או נמצאת במגמת ירידה

אם קצב ייצור הלידים שלנו נעצר או נמצא במגמת ירידה וחלק מהלקוחות עוזבים, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה. האם זה בגלל שיש מתחרה טוב יותר בשוק? האם השירות שלנו כבר לא רלוונטי? מיתוג מחדש אינו הפתרון ההכרחי תמיד, אבל הרבה פעמים הוא מגיע כחלק מאסטרטגיה חדשה של הוספת צבע ללוגו או עיצובו מחדש. 

החברה מתפתחת

חברה אינה דומה לחפץ סטטי, אלא היא אורגניזם חי שמורכב מסך כל לקוחותיו, עובדיו והרצונות של בעליו. ישנם תמיד אתגרים חדשים, כמו הוספת מוצרים או שירותים חדשים. לא משנה מה הסיבה, המטריה כבר קטנה מדי מכדי להכיל את כל השינויים שמתרחשים בחברה. מתן חיים חדשים למותג יאותת לעולם שגדלנו ואנחנו מוכנים לאתגרים הבאים שלנו.

מה שעוד יכול לקרות הוא שגילינו נישה ספציפית יותר שבה מסתתר הכסף הגדול ואנחנו רוצים להתאים את עצמנו אליה (חוק 80/20), ולכן כדאי מאוד בשלב מסוים לחשוב על מיתוג חברה מחדש.

החזון שלנו לא מדויק

אחד הדברים שמשותפים להרבה בעלי עסקים הוא שקודם כל הם התחילו לעבוד, ורק אחר כך עצרו לחשוב כמה, איך ולמה. עם העבודה והצמיחה בדרך כלל מגיע גם המיקוד. אם זה לא קרה עדיין, עכשיו זה הזמן להתפקס ולהגדיר מה באמת העסק שלנו עושה ולדאוג שהמיתוג ייצג את החזון הזה בצורה הטובה ביותר.

הכל טוב ויפה, אבל מה הקטע פה? נכון, שאנשים מכירים את המותג הקיים. לכן מה שאנחנו רוצים לעשות זה לדייק ולחדד אותו. 

מיתוג מחדש טומן בתוכו כל כך הרבה פוטנציאל לעסק שלנו, אבל אנחנו צריכים לבצע אותו מתוך רוגע ומקצועיות כדי שנוכל להמשיך לתקשר עם הלקוחות הקיימים והלקוחות החדשים שיגיעו בעקבות המיתוג מחדש. עלינו לשמור על עקביות ולבלוט לעומת המתחרים שלנו. 

אם אתם שוקלים מיתוג מחדש לעסק שלכם, אני מזמין אתכם ללמוד על הכוח והפוטנציאל של מיתוג לעסק בספר החינמי שכתבתי

מיתוג חברה

מיתוג טוב, עסק טוב – מיתוג רע, עסק רע

קח שעה ותבין את חשיבות המיתוג
וכיצד הוא משפיע על העסק שלך

אהבת את המאמר? איזה כיף! אשמח אם תבחר/י לשתף :) ​

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד מהבלוג

פרילנסר או משרד פרסום

משרד מיתוג או פרילנסר: מה עדיף?

לעתים קרובות, לפני שלקוחות יודעים משהו על עסק, הם מכירים את הלוגו שלו. זה "הרושם הראשוני" של עולם העסקים, ואתם רוצים שהוא יהיה מושלם כך

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.

עיגול-צור-קשר

בטח יש לך בראש הרבה שאלות,
הנה שלוש מהם:

1. כמה זה יעלה לי?
2.כמה זמן זה יקח?
3. מה תהיה איכות העבודה?

1. כמה זה יעלה לי?     2.כמה זמן זה יקח?     3. מה תהיה איכות העבודה?

אנחנו יכולים לענות לך רק על אחת, זה יהיה מדהים! אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונענה לך על השאלות האלו וכן על שאלות נוספות, תוך 12 שעות הקרובות.